Projecten
Mobiliteitsbeleid


2019, Gemeente Lelystad, netwerkmanagement

verkeersmanagement, doorstroming, prioriteiten, beheer

2019, Gemeente Leusden, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, mobiliteitsplan, mobiliteitsagenda

2019, Gemeente IJsselstein, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, mobiliteitsplan, mobiliteitsagenda

2019, Gemeente Steenwijkerland, Strategische Mobiliteitsvisie

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, Mobiliteitsvisie, Mobiliteitsagendan

2019, Gemeente Hoorn, Parkeervisie

Parkeerbeleid, strategie, parkeernormen, parkeervrij, stedelijke ontwikkeling

2019, Gemeente Baarn, Mobiliteitsvisie en Mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie

2019, Gemeente Utrecht, Parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, parkeerstrategie

2018, Regio Zwolle, Bereikbaarheidsvisie

Strategie, regionaal, mobiliteitsbeleid

2018, Gemeente Zwolle, Strategie parkeren en mobiliteit centrumgebied

Mobiliteitsbeleid, strategie, bereikbaarheid, mobiliteitsgedrag, benutten, openbare ruimte

2018, Gemeente Maassluis, Ontsluiting De Kade

Verkeersveiligheid, bereikbaarheid, fietsverkeer, openbaar vervoer, variantenstudie

2018, Gemeente Westervoort, fietsroutes

Fietsbeleid, verkeersveiligheid

2017, Gemeente Zwolle, Mobiliteitsvisie en Mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, strategie, bereikbaarheid, mobiliteitsvisie, mobiliteitsagenda, stedelijke ontwikkeling, economie, stedelijke kwaliteit, fietsen, openbaar vervoer, parkeren, duurzame mobiliteit, omgevingsvisie

2016, Gemeente Apeldoorn, Parkeernota

Parkeerbeleid, strategie, besluitvorming

2016, Gemeente Lisse, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie

2016, Gemeente Lelystad, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, besluitvorming, draagvlak

2016, Gemeente Rhenen, Parkeervisie binnenstad

Parkeeronderzoek, parkeerbalans, parkeerbeleid, klankbordgroep, besluitvorming, participatie

2016, Gemeente Alkmaar, Visie Mobiliteit en Bereikbaarheid

Visie, strategie, mobiliteitsbeleid, besluitvorming, duurzaamheid

2016, Gemeente Wageningen, implementatie parkeerplan binnenstad

P+R, parkeerregulering, parkeerverordening, P+Fiets

2015, Gemeente Lochem, Actualisatie Nota Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, prioriteiten, participatie

2015, Gemeente Gouda, mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, inspraak

2015, Gemeente Uitgeest, verkeersplan

Mobiliteitsbeleid, participatie, besluitvoming, hoofdwegennet, fietsnetwerk, verkeersveiligheid, besluitvorming, inspraak

2015, Gemeente Wageningen, parkeerverwijssysteem

Parkeren, parkeerverwijzing

2015, Gemeente Doetinchem, mobiliteitsvisie

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2015, Gemeente Loon op Zand, parkeerbeleidsplan

Beleidsplan, parkeerbeleid, parkeerplan, parkeerbeleidsplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement, openbare ruimte, recreatie en leisure, centrumgebied

2014, Gemeente Apeldoorn, marketingplan parkeergarages

Parkeerbeleid, marketing, mobiliteitsgedrag

2014, Gemeente Drimmelen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader

2014, Regio FoodValley, Netwerkvisie

Mobiliteitsbeleid, duurzaamheid, economische ontwikkeling, wegennet, fietsnetwerk, openbaar vervoer, ketenmobiliteit, reistijd, betrouwbaarheid, netwerk

2014, Gemeente Vlaardingen, Actieplan Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2014, Gemeente Heerlen, plan van aanpak voetgangersbeleid

Mobiliteitsbeleid, voetgangers, verkeersveiligheid

2014, Gemeente Waddinxveen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader

2013, Gemeente Waalwijk, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2013, Gemeente Baarn, sluipverkeer

Mobiliteitsbeleid, leefbaarheid, verkeersveiligheid, hoofdwegennet, participatie.

2013, Gemeente Nijmegen, marketingplan parkeren

Parkeerbeleid, marketing, mobiliteitsgedrag, coaching

2013, Gemeente Bodegraven-Reeuwijk, parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, omgevingsvergunningen

2013, Gemeente Baarn, parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, omgevingsvergunningen

2012, Gemeente Papendrecht, parkeervisie bedrijventerrein Oosteind

Parkeervisie, parkeerbeleid, openbare ruimte, revitalisering.

2012, Regio Noord-Veluwe, mobiliteitsvisie en mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, visie, bereikbaarheid, besluitvorming, partnership

2012, Regio Stedendriehoek, mobiliteitsagenda

Visie, bereikbaarheid, strategie, besluitvorming

2012, Provincie Utrecht, afwegingskader P+R

Mobiliteitsbeleid, benutten, mobiliteitsgedrag, mobiliteitsmanagement

< naar artikel >

< rapport online bij KPVV >

2012, Gemeenten Driebergen en Zeist, parkeervisie stationsgebied

Parkeerbeleid, parkeervisie, parkeerregulering

2012, Gemeente Zwolle, bereikbaarheidsarrangementen

Bereikbaarheidsplan, mobiliteitsmarketing, partnership

2012, Gemeente Vught, evalueren en actualiseren parkeerbeleid

Beleidsplan, parkeerbeleid, participatie, besluitvorming, projectmanagement, centrumontwikkeling, openbare ruimte

2011, Gemeente Zeist, VCP drie dorpen

Beleidsplan, parkeerbeleid, bereikbaarheid, duurzaam veilig, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

Mobiliteitsbeleid


2012, Gemeenten Driebergen en Zeist, parkeervisie stationsgebied

Parkeerbeleid, parkeervisie, parkeerregulering




Er staat veel te gebeuren op en rondom het station Driebergen-Zeist in de periode 2014-2018:

  • De sporen wordt uitgebreid.
  • De gelijkvloerse spoorwegovergang wordt vervangen door een tunnel.
  • Het station en de stationsomgeving worden compleet opnieuw ingericht.
  1. De parkeercapaciteit (P+R met een betaalregime) voor de treinreiziger wordt uitgebreid.


De uitbreiding van de parkeercapaciteit is zeer welkom. De P+R-voorziening bij het station is zeer populair en dreigt aan zijn eigen succes ten onder te gaan door een tekort aan parkeerplaatsen. In de nieuwe opzet komt er een groter aanbod van parkeerplaatsen. Indien daar voor betaald moet worden, is de kans groot dat er uitwijkgedrag optreedt en de omgeving vol staat met auto’s van treinreizigers terwijl de P+R-voorziening niet optimaal wordt benut.


‘Met Graumans’ heeft een parkeervisie opgesteld voor de stationsomgeving gebaseerd op de volgende principes:

  • Het ontwikkelen van een parkeerbeleid waarbij de parkeerder de voor hem bestemde plek gebruikt.
  • Parkeeroverlast en een onnodig hoge parkeerdruk op de openbare weg wordt vermeden. De treinreiziger parkeert in de daarvoor bestemde parkeergarage en wijkt niet uit naar de directe omgeving.
  • De beschikbare parkeercapaciteit wordt optimaal gebruikt door dubbelgebruik waar dat mogelijk is.


Het advies bestaat uit een aantal parkeermaatregelen, parkeerregulering in de directe omgeving van het stationsgebied  en een implementatieplan. De aanpak is interessant voor stationsgebied waar betaald parkeren voor de P+R-reizigers is of wordt ingevoerd.


| |