Projecten
Mobiliteitsbeleid


2019, Gemeente Lelystad, netwerkmanagement

verkeersmanagement, doorstroming, prioriteiten, beheer

2019, Gemeente Leusden, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, mobiliteitsplan, mobiliteitsagenda

2019, Gemeente IJsselstein, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, mobiliteitsplan, mobiliteitsagenda

2019, Gemeente Steenwijkerland, Strategische Mobiliteitsvisie

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, Mobiliteitsvisie, Mobiliteitsagendan

2019, Gemeente Hoorn, Parkeervisie

Parkeerbeleid, strategie, parkeernormen, parkeervrij, stedelijke ontwikkeling

2019, Gemeente Baarn, Mobiliteitsvisie en Mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie

2019, Gemeente Utrecht, Parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, parkeerstrategie

2018, Regio Zwolle, Bereikbaarheidsvisie

Strategie, regionaal, mobiliteitsbeleid

2018, Gemeente Zwolle, Strategie parkeren en mobiliteit centrumgebied

Mobiliteitsbeleid, strategie, bereikbaarheid, mobiliteitsgedrag, benutten, openbare ruimte

2018, Gemeente Maassluis, Ontsluiting De Kade

Verkeersveiligheid, bereikbaarheid, fietsverkeer, openbaar vervoer, variantenstudie

2018, Gemeente Westervoort, fietsroutes

Fietsbeleid, verkeersveiligheid

2017, Gemeente Zwolle, Mobiliteitsvisie en Mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, strategie, bereikbaarheid, mobiliteitsvisie, mobiliteitsagenda, stedelijke ontwikkeling, economie, stedelijke kwaliteit, fietsen, openbaar vervoer, parkeren, duurzame mobiliteit, omgevingsvisie

2016, Gemeente Apeldoorn, Parkeernota

Parkeerbeleid, strategie, besluitvorming

2016, Gemeente Lisse, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie

2016, Gemeente Lelystad, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, besluitvorming, draagvlak

2016, Gemeente Rhenen, Parkeervisie binnenstad

Parkeeronderzoek, parkeerbalans, parkeerbeleid, klankbordgroep, besluitvorming, participatie

2016, Gemeente Alkmaar, Visie Mobiliteit en Bereikbaarheid

Visie, strategie, mobiliteitsbeleid, besluitvorming, duurzaamheid

2016, Gemeente Wageningen, implementatie parkeerplan binnenstad

P+R, parkeerregulering, parkeerverordening, P+Fiets

2015, Gemeente Lochem, Actualisatie Nota Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, prioriteiten, participatie

2015, Gemeente Gouda, mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, inspraak

2015, Gemeente Uitgeest, verkeersplan

Mobiliteitsbeleid, participatie, besluitvoming, hoofdwegennet, fietsnetwerk, verkeersveiligheid, besluitvorming, inspraak

2015, Gemeente Wageningen, parkeerverwijssysteem

Parkeren, parkeerverwijzing

2015, Gemeente Doetinchem, mobiliteitsvisie

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2015, Gemeente Loon op Zand, parkeerbeleidsplan

Beleidsplan, parkeerbeleid, parkeerplan, parkeerbeleidsplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement, openbare ruimte, recreatie en leisure, centrumgebied

2014, Gemeente Apeldoorn, marketingplan parkeergarages

Parkeerbeleid, marketing, mobiliteitsgedrag

2014, Gemeente Drimmelen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader

2014, Regio FoodValley, Netwerkvisie

Mobiliteitsbeleid, duurzaamheid, economische ontwikkeling, wegennet, fietsnetwerk, openbaar vervoer, ketenmobiliteit, reistijd, betrouwbaarheid, netwerk

2014, Gemeente Vlaardingen, Actieplan Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2014, Gemeente Heerlen, plan van aanpak voetgangersbeleid

Mobiliteitsbeleid, voetgangers, verkeersveiligheid

2014, Gemeente Waddinxveen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader

2013, Gemeente Waalwijk, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2013, Gemeente Baarn, sluipverkeer

Mobiliteitsbeleid, leefbaarheid, verkeersveiligheid, hoofdwegennet, participatie.

2013, Gemeente Nijmegen, marketingplan parkeren

Parkeerbeleid, marketing, mobiliteitsgedrag, coaching

2013, Gemeente Bodegraven-Reeuwijk, parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, omgevingsvergunningen

2013, Gemeente Baarn, parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, omgevingsvergunningen

2012, Gemeente Papendrecht, parkeervisie bedrijventerrein Oosteind

Parkeervisie, parkeerbeleid, openbare ruimte, revitalisering.

2012, Regio Noord-Veluwe, mobiliteitsvisie en mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, visie, bereikbaarheid, besluitvorming, partnership

2012, Regio Stedendriehoek, mobiliteitsagenda

Visie, bereikbaarheid, strategie, besluitvorming

2012, Provincie Utrecht, afwegingskader P+R

Mobiliteitsbeleid, benutten, mobiliteitsgedrag, mobiliteitsmanagement

< naar artikel >

< rapport online bij KPVV >

2012, Gemeenten Driebergen en Zeist, parkeervisie stationsgebied

Parkeerbeleid, parkeervisie, parkeerregulering

2012, Gemeente Zwolle, bereikbaarheidsarrangementen

Bereikbaarheidsplan, mobiliteitsmarketing, partnership

2012, Gemeente Vught, evalueren en actualiseren parkeerbeleid

Beleidsplan, parkeerbeleid, participatie, besluitvorming, projectmanagement, centrumontwikkeling, openbare ruimte

2011, Gemeente Zeist, VCP drie dorpen

Beleidsplan, parkeerbeleid, bereikbaarheid, duurzaam veilig, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

Mobiliteitsbeleid


2012, Provincie Utrecht, afwegingskader P+R

Mobiliteitsbeleid, benutten, mobiliteitsgedrag, mobiliteitsmanagement

< naar artikel >

< rapport online bij KPVV >




De regionale partners in Midden-Nederland hebben de ambitie om het gebruik van het openbaar vervoer te laten toenemen. Immers minder auto’s op de weg draagt bij aan de bereikbaarheid voor het economisch noodzakelijk wegverkeer en ontlast de stedelijke gebieden, waardoor congestie vermindert en de leefbaarheid toeneemt. Het aanbieden van P+R-faciliteiten is een middel om het openbaar vervoer als onderdeel van een deur-tot-deur verplaatsing aantrekkelijker te maken. Om die reden wil de Regio Midden-Nederland een afwegingskader ontwikkelen dat kan worden gebruikt voor de uitbreiding en verbetering van bestaande P+R-voorzieningen en de ontwikkeling van nieuwe P+R-voorzieningen.


Het afwegingskader is door Met Graumans opgesteld en bevat de volgende onderdelen:

  1. Een set van kwaliteitscriteria die worden gebruikt voor het ontwikkelen van succesvolle P+R-locaties (‘vanuit de gebruiker bezien’) of het verbeteren van bestaande locaties. Deze kwaliteitscriteria hebben betrekking op het gehele veld van de klantwensenpiramide (zie paragraaf 2.3) evenals de marketing en communicatie. Dit onderdeel heeft betrekking op de locatie.
  2. Een methodiek die de betrokken overheden en organisaties inzicht geven in de gebruikerswaarde van bestaande en nieuwe locaties zodat er prioriteiten benoemd kunnen worden op basis van de te verwachten effecten (‘vanuit de overheid’ bezien). Dit onderdeel gaat over het netwerk.
  3. Een leidraad voor de communicatie en marketing. Uiteindelijk gaat het namelijk om het inspelen op en wijzigen van het mobiliteitsgedrag.

Er zijn dan ook drie clusters factoren die een rol spelen bij het aantrekken van meer P+R-reizigers: de kwaliteit van de locatie, het netwerkbereik met het openbaar vervoer en de gedragsfactoren.

< naar artikel >

< rapport online bij KPVV >


| |