Projecten
Mobiliteitsbeleid


2019, Gemeente Lelystad, netwerkmanagement

verkeersmanagement, doorstroming, prioriteiten, beheer

2019, Gemeente Leusden, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, mobiliteitsplan, mobiliteitsagenda

2019, Gemeente IJsselstein, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, mobiliteitsplan, mobiliteitsagenda

2019, Gemeente Steenwijkerland, Strategische Mobiliteitsvisie

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, Mobiliteitsvisie, Mobiliteitsagendan

2019, Gemeente Hoorn, Parkeervisie

Parkeerbeleid, strategie, parkeernormen, parkeervrij, stedelijke ontwikkeling

2019, Gemeente Baarn, Mobiliteitsvisie en Mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie

2019, Gemeente Utrecht, Parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, parkeerstrategie

2018, Regio Zwolle, Bereikbaarheidsvisie

Strategie, regionaal, mobiliteitsbeleid

2018, Gemeente Zwolle, Strategie parkeren en mobiliteit centrumgebied

Mobiliteitsbeleid, strategie, bereikbaarheid, mobiliteitsgedrag, benutten, openbare ruimte

2018, Gemeente Maassluis, Ontsluiting De Kade

Verkeersveiligheid, bereikbaarheid, fietsverkeer, openbaar vervoer, variantenstudie

2018, Gemeente Westervoort, fietsroutes

Fietsbeleid, verkeersveiligheid

2017, Gemeente Zwolle, Mobiliteitsvisie en Mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, strategie, bereikbaarheid, mobiliteitsvisie, mobiliteitsagenda, stedelijke ontwikkeling, economie, stedelijke kwaliteit, fietsen, openbaar vervoer, parkeren, duurzame mobiliteit, omgevingsvisie

2016, Gemeente Apeldoorn, Parkeernota

Parkeerbeleid, strategie, besluitvorming

2016, Gemeente Lisse, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie

2016, Gemeente Lelystad, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, besluitvorming, draagvlak

2016, Gemeente Rhenen, Parkeervisie binnenstad

Parkeeronderzoek, parkeerbalans, parkeerbeleid, klankbordgroep, besluitvorming, participatie

2016, Gemeente Alkmaar, Visie Mobiliteit en Bereikbaarheid

Visie, strategie, mobiliteitsbeleid, besluitvorming, duurzaamheid

2016, Gemeente Wageningen, implementatie parkeerplan binnenstad

P+R, parkeerregulering, parkeerverordening, P+Fiets

2015, Gemeente Lochem, Actualisatie Nota Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, prioriteiten, participatie

2015, Gemeente Gouda, mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, inspraak

2015, Gemeente Uitgeest, verkeersplan

Mobiliteitsbeleid, participatie, besluitvoming, hoofdwegennet, fietsnetwerk, verkeersveiligheid, besluitvorming, inspraak

2015, Gemeente Wageningen, parkeerverwijssysteem

Parkeren, parkeerverwijzing

2015, Gemeente Doetinchem, mobiliteitsvisie

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2015, Gemeente Loon op Zand, parkeerbeleidsplan

Beleidsplan, parkeerbeleid, parkeerplan, parkeerbeleidsplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement, openbare ruimte, recreatie en leisure, centrumgebied

2014, Gemeente Apeldoorn, marketingplan parkeergarages

Parkeerbeleid, marketing, mobiliteitsgedrag

2014, Gemeente Drimmelen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader

2014, Regio FoodValley, Netwerkvisie

Mobiliteitsbeleid, duurzaamheid, economische ontwikkeling, wegennet, fietsnetwerk, openbaar vervoer, ketenmobiliteit, reistijd, betrouwbaarheid, netwerk

2014, Gemeente Vlaardingen, Actieplan Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2014, Gemeente Heerlen, plan van aanpak voetgangersbeleid

Mobiliteitsbeleid, voetgangers, verkeersveiligheid

2014, Gemeente Waddinxveen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader

2013, Gemeente Waalwijk, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2013, Gemeente Baarn, sluipverkeer

Mobiliteitsbeleid, leefbaarheid, verkeersveiligheid, hoofdwegennet, participatie.

2013, Gemeente Nijmegen, marketingplan parkeren

Parkeerbeleid, marketing, mobiliteitsgedrag, coaching

2013, Gemeente Bodegraven-Reeuwijk, parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, omgevingsvergunningen

2013, Gemeente Baarn, parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, omgevingsvergunningen

2012, Gemeente Papendrecht, parkeervisie bedrijventerrein Oosteind

Parkeervisie, parkeerbeleid, openbare ruimte, revitalisering.

2012, Regio Noord-Veluwe, mobiliteitsvisie en mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, visie, bereikbaarheid, besluitvorming, partnership

2012, Regio Stedendriehoek, mobiliteitsagenda

Visie, bereikbaarheid, strategie, besluitvorming

2012, Provincie Utrecht, afwegingskader P+R

Mobiliteitsbeleid, benutten, mobiliteitsgedrag, mobiliteitsmanagement

< naar artikel >

< rapport online bij KPVV >

2012, Gemeenten Driebergen en Zeist, parkeervisie stationsgebied

Parkeerbeleid, parkeervisie, parkeerregulering

2012, Gemeente Zwolle, bereikbaarheidsarrangementen

Bereikbaarheidsplan, mobiliteitsmarketing, partnership

2012, Gemeente Vught, evalueren en actualiseren parkeerbeleid

Beleidsplan, parkeerbeleid, participatie, besluitvorming, projectmanagement, centrumontwikkeling, openbare ruimte

2011, Gemeente Zeist, VCP drie dorpen

Beleidsplan, parkeerbeleid, bereikbaarheid, duurzaam veilig, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

Mobiliteitsbeleid


2014, Gemeente Waddinxveen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader




De gemeente Waddinxveen wil een invulling geven aan het parkeerbeleid. Daarvoor is inzicht nodig in de huidige situatie: een ‘parkeerfoto’. De ‘parkeerfoto’ moet inzicht geven in de parkeerdruk in de gehele bebouwde kom. Tevens moet worden beoordeeld of en in welke mate er sprake is van een parkeerprobleem. Dat wordt beoordeeld met een op te stellen afwegingskader. Met deze werkwijze wordt structuur aangebracht in het beoordelen van probleemgevallen. In plaats van reactief te zijn op allerlei vragen uit de bevolking kan de gemeente met het parkeeronderzoek en het afwegingskader duidelijkheid scheppen in de aanpak van probleemsituaties. Tevens kan de gemeente daarmee definiëren of zij een rol speelt in het oplossen van deze parkeerproblemen. Het parkeeronderzoek en het afwegingskader leiden tot een ‘programma parkeerdruk’ in de vorm van bijvoorbeeld een top-10 van aan te pakken locaties.

‘Met Graumans’ heeft de volgende producten geleverd:

  • Een parkeeronderzoek binnen de bebouwde kom. Het parkeeronderzoek heeft inzicht gegeven in de parkeerdruk.
  • Een afwegingskader parkeerdruk waarmee kan worden beoordeeld in welke mate er sprake is van een parkeerprobleem en wat de onderlinge prioriteit is van de verschillende probleemlocaties.
  • Een afwegingskader voor het plaatsen van oplaadpunten voor elektrische auto’s.

| |