Projecten
Mobiliteitsbeleid


2019, Gemeente Lelystad, netwerkmanagement

verkeersmanagement, doorstroming, prioriteiten, beheer

2019, Gemeente Leusden, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, mobiliteitsplan, mobiliteitsagenda

2019, Gemeente IJsselstein, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, mobiliteitsplan, mobiliteitsagenda

2019, Gemeente Steenwijkerland, Strategische Mobiliteitsvisie

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, Mobiliteitsvisie, Mobiliteitsagendan

2019, Gemeente Hoorn, Parkeervisie

Parkeerbeleid, strategie, parkeernormen, parkeervrij, stedelijke ontwikkeling

2019, Gemeente Baarn, Mobiliteitsvisie en Mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie

2019, Gemeente Utrecht, Parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, parkeerstrategie

2018, Regio Zwolle, Bereikbaarheidsvisie

Strategie, regionaal, mobiliteitsbeleid

2018, Gemeente Zwolle, Strategie parkeren en mobiliteit centrumgebied

Mobiliteitsbeleid, strategie, bereikbaarheid, mobiliteitsgedrag, benutten, openbare ruimte

2018, Gemeente Maassluis, Ontsluiting De Kade

Verkeersveiligheid, bereikbaarheid, fietsverkeer, openbaar vervoer, variantenstudie

2018, Gemeente Westervoort, fietsroutes

Fietsbeleid, verkeersveiligheid

2017, Gemeente Zwolle, Mobiliteitsvisie en Mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, strategie, bereikbaarheid, mobiliteitsvisie, mobiliteitsagenda, stedelijke ontwikkeling, economie, stedelijke kwaliteit, fietsen, openbaar vervoer, parkeren, duurzame mobiliteit, omgevingsvisie

2016, Gemeente Apeldoorn, Parkeernota

Parkeerbeleid, strategie, besluitvorming

2016, Gemeente Lisse, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie

2016, Gemeente Lelystad, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, besluitvorming, draagvlak

2016, Gemeente Rhenen, Parkeervisie binnenstad

Parkeeronderzoek, parkeerbalans, parkeerbeleid, klankbordgroep, besluitvorming, participatie

2016, Gemeente Alkmaar, Visie Mobiliteit en Bereikbaarheid

Visie, strategie, mobiliteitsbeleid, besluitvorming, duurzaamheid

2016, Gemeente Wageningen, implementatie parkeerplan binnenstad

P+R, parkeerregulering, parkeerverordening, P+Fiets

2015, Gemeente Lochem, Actualisatie Nota Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, prioriteiten, participatie

2015, Gemeente Gouda, mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, besluitvorming, participatie, inspraak

2015, Gemeente Uitgeest, verkeersplan

Mobiliteitsbeleid, participatie, besluitvoming, hoofdwegennet, fietsnetwerk, verkeersveiligheid, besluitvorming, inspraak

2015, Gemeente Wageningen, parkeerverwijssysteem

Parkeren, parkeerverwijzing

2015, Gemeente Doetinchem, mobiliteitsvisie

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2015, Gemeente Loon op Zand, parkeerbeleidsplan

Beleidsplan, parkeerbeleid, parkeerplan, parkeerbeleidsplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement, openbare ruimte, recreatie en leisure, centrumgebied

2014, Gemeente Apeldoorn, marketingplan parkeergarages

Parkeerbeleid, marketing, mobiliteitsgedrag

2014, Gemeente Drimmelen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader

2014, Regio FoodValley, Netwerkvisie

Mobiliteitsbeleid, duurzaamheid, economische ontwikkeling, wegennet, fietsnetwerk, openbaar vervoer, ketenmobiliteit, reistijd, betrouwbaarheid, netwerk

2014, Gemeente Vlaardingen, Actieplan Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2014, Gemeente Heerlen, plan van aanpak voetgangersbeleid

Mobiliteitsbeleid, voetgangers, verkeersveiligheid

2014, Gemeente Waddinxveen, parkeeronderzoek en afwegingskaders

Parkeeronderzoek, parkeerbeleid, beoordelingsmethodiek, afwegingskader

2013, Gemeente Waalwijk, Mobiliteitsplan

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2013, Gemeente Baarn, sluipverkeer

Mobiliteitsbeleid, leefbaarheid, verkeersveiligheid, hoofdwegennet, participatie.

2013, Gemeente Nijmegen, marketingplan parkeren

Parkeerbeleid, marketing, mobiliteitsgedrag, coaching

2013, Gemeente Bodegraven-Reeuwijk, parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, omgevingsvergunningen

2013, Gemeente Baarn, parkeerbeleid

Parkeerbeleid, parkeernormen, omgevingsvergunningen

2012, Gemeente Papendrecht, parkeervisie bedrijventerrein Oosteind

Parkeervisie, parkeerbeleid, openbare ruimte, revitalisering.

2012, Regio Noord-Veluwe, mobiliteitsvisie en mobiliteitsagenda

Mobiliteitsbeleid, visie, bereikbaarheid, besluitvorming, partnership

2012, Regio Stedendriehoek, mobiliteitsagenda

Visie, bereikbaarheid, strategie, besluitvorming

2012, Provincie Utrecht, afwegingskader P+R

Mobiliteitsbeleid, benutten, mobiliteitsgedrag, mobiliteitsmanagement

< naar artikel >

< rapport online bij KPVV >

2012, Gemeenten Driebergen en Zeist, parkeervisie stationsgebied

Parkeerbeleid, parkeervisie, parkeerregulering

2012, Gemeente Zwolle, bereikbaarheidsarrangementen

Bereikbaarheidsplan, mobiliteitsmarketing, partnership

2012, Gemeente Vught, evalueren en actualiseren parkeerbeleid

Beleidsplan, parkeerbeleid, participatie, besluitvorming, projectmanagement, centrumontwikkeling, openbare ruimte

2011, Gemeente Zeist, VCP drie dorpen

Beleidsplan, parkeerbeleid, bereikbaarheid, duurzaam veilig, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

Mobiliteitsbeleid


2014, Gemeente Vlaardingen, Actieplan Mobiliteit

Mobiliteitsbeleid, strategie, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming




De gemeente Vlaardingen heeft aan ‘Met Graumans’ de opdracht gegeven voor het opstellen van het Actieplan Mobiliteit. ‘Met Graumans’ heeft, als externe projectleider, de volgende rollen :

  1. Zorgen voor procesbeheersing: afstemmen met gemeentelijke deskundigen en externe belanghebbenden, voorbereiden en uitvoeren van de participatie en consultatie (‘inspraak’), bewaken van de planning, het zorgen voor draagvlak en transparantie en het voorbereiden van de besluitvorming.
  2. Geven van inhoudelijke adviezen en meerwaarde: zorgen voor een inhoudelijk consistent Mobiliteitsplan dat inspeelt op de specifieke beleidsvraagstukken, doelstellingen, karakteristieken en kansen van de gemeente Waalwijk. Bij het opstellen van de inhoud spelen creativiteit en innovatie een belangrijke rol.
  3. Zorgen voor een resultaat dat ook bij de omliggende gemeenten en betrokken overheden draagvlak heeft.
  4. Het schrijven van de Kadernota en de voorbereidende gespreksnotities en tussenrapportages.


De Kadernota is een strategische visie die de koers aangeeft voor het gemeentelijk mobiliteitsbeleid. De Kadernota is als volgt te karakteriseren:

  1. In de Kadernota zijn de ambities op het gebied van mobiliteit opgenomen: ‘wat willen we bereiken?’
  2. De Kadernota geeft aan op welke wijze het mobiliteitsbeleid kan bijdragen aan het realiseren van de ambities van de gemeente (integraal beleid)?
  3. Het Actieplan Mobiliteit geeft aan op welke wijze kan worden ingespeeld op maatschappelijke trends en het positioneren van de rol van de gemeente.
  4. Het Actieplan Mobiliteit geeft aan op welke wijze kan worden ingespeeld op maatschappelijke trends en het positioneren van de rol van de gemeente (‘waar ligt wel of niet een rol van de lokale overheid?’).
  5. Het Actieplan Mobiliteit geeft aan met welke beleid de ambities te realiseren zijn en waar prioriteit aan gegeven wordt: ‘waar willen en kunnen we de gewenste effecten behalen, met wie is samenwerking noodzakelijk?’
  6. Met het Actieplan Mobiliteit kan de gemeente zich profileren. Het is te gebruiken voor de communicatie over het mobiliteitsbeleid en de rol van de lokale overheid, voor het maken van investeringskeuzes en het verwerven voor cofinanciering.

| |