Projecten
Strategie en besluitvorming


2019, Gemeente Zeewolde, verkenning watertaxi

Verkenning, vervoer over water, strategie

2019, Gemeente Lelystad, Variantenstudie E-bikeroutes Airport

Fietsbeleid, duurzame mobiliteit, variantenstudie

2018, Gemeente Oisterwijk, evaluatie parkeerschijfzone

Parkeerbeleid, parkeeronderzoek, evaluatie

2018, CROW, proces mobiliteit en gebiedsontwikkeling

Mobiliteit, parkeren, duurzaamheid, strategie, proces

2017, Gemeente Medemblik, uitvoeringsplan parkeren

Parkeerbeleid, actualisatie, economische ontwikkeling, strategie, parkeergarage, haalbaarheid

2017, Hilversum, procesmanagement Stationsomgeving

Bereikbaarheid, draagvlak, besluitvorming, participatie

2016, Trendbureau Overijssel, trends en scenario's mobiliteit

Strategie, beleid, besluitvorming, visie

2016, Provincie Flevoland, haalbaarheid fietsbrug Zeewolde – Horst

Haalbaarheid, kosten-batenanalyse, verkenning

2016, Gemeente Oisterwijk, evaluatie gratis parkeren

Parkeerbeleid, evaluatie, parkeeronderzoek

2016, Gemeente Duiven, sanering verkeersborden

Verkeersveiligheid, kostenbesparing, straatbeeld

2016, Gemeente Wageningen, gebiedsvisie parkeren binnenstad-noord

Strategie, parkeerbeleid, parkeerbalans, parkeerexploitatie, organisatie

2016, Provincie Overijssel, bestuurlijke advisering A1

Strategie, besluitvorming

2016, Gemeente Papendrecht, beoordelen economische effecten parkeerscenario's

Parkeerbeleid, economische effecten, strategie

2015, Gemeente Cuijk, verkeersplan Katwijk

Leefbaarheid, sluipverkeer, verkeersplan, participatie, draagvlak, besluitvorming

2015, Gemeente Schiedam, herijking parkeerbeleid

Strategie, parkeerbeleid, besluitvorming

2015, Gemeente Oud-Beijerland, Herziening parkeerbeleid

Strategie, parkeerbeleid, binnenstad, participatie, besluitvorming, inspraak, economie

2015, Gemeente IJsselstein, Mobiliteitsagenda

Strategie, mobiliteitsbeleid, mobiliteitsagenda, besluitvorming

2015, Gemeente Loon op Zand, parkeervisie dorpshart Kaatsheuvel

Centrumontwikkeling, parkeernormen, parkeerbalans, parkeerregulering, economie, kwaliteit openbare ruimte

2015, Gemeente Oisterwijk, ontsluiting Pannenschuur

Verkeersplan, participatie, strategie

2014, Gemeente Oisterwijk, parkeerplan centrum

Parkeerbeleid, parkeerplan, parkeerstrategie, participatie

2014, RWS WVL, Truck Parking Behaviour

Vrachtverkeer, parkeren

2014, Gemeente Rijswijk, strategie parkeerregulering

Parkeerbeleid, strategie, participatie, draagvlak

2013, Gemeente Wageningen, parkeerplan binnenstad

Parkeerbeleid, strategie, participatie, het Nieuwe Parkeren, Parkeerverwijzing, Parkeernormen

2013, Gemeente Heusden, verkenning toekomst parkeerbeleid

Parkeerbeleid, strategie, draagvlak

2013, Regio Rivierenland, strategie aanpak A15

Strategie, partnership, hoofdwegennet

2013, KPVV-Spark, Parkeerwijzer Parkeren en RO/Grondbeleid

Parkeerbeleid, het Nieuwe Parkeren, Gebiedsontwikkeling

2013, Gemeente Medemblik, Parkeervisie

Parkeerbeleid, strategie, centrumontwikkeling, toerisme, evenementen, parkeernota, parkeernormen, participatie

2012, Gemeente Wageningen, consultatie Mobiliteitsvisie

Consultatie, communicatie, participatie, besluitvorming

2012, Gemeente IJsselstein, beoordelingsmethodiek parkeerdruk

Parkeren, parkeerbeleid, toetsingskader

2012, Gemeente Zaanstad, verkeersplan stadscentrum Zaandam

Economie, bereikbaarheid, openbare ruimte, mobiliteitsgedrag, haalbaarheid, financiën

2012, Provincie Overijssel, Aanpak A1

Hoofdwegennet, mobiliteitsbeleid, strategie, financiën, besluitvorming

Strategie en besluitvorming


2014, Gemeente Rijswijk, strategie parkeerregulering

Parkeerbeleid, strategie, participatie, draagvlak




De gemeente Den Haag gaat per 1 februari 2014 betaald parkeren invoeren in stadsdeel Laak. In het deelgebied Laakhaven zal de parkeerregulering de gehele dag in bedrijf zijn en in de deelgebieden Laak, Laakkwartier-Oost en Noordpolderbuurt allen in de avonduren. De parkeerregulering is vooral gericht op het ‘eerlijk’ verdelen van de beperkte parkeerruimte in de avond- en nachturen. De gemeente Den Haag heeft aangegeven dat het vrijwel zeker is dat er verdrijvingseffecten plaatsvinden naar de aanliggende buurten in de gemeente Rijswijk. Het is de vraag in welke mate dat plaatsvindt. Als er nu al een zeer hoge parkeerdruk is, zal er ook al enige mate van verdrijving optreden. Na het invoeren van de parkeerregulering hangt de verdrijving in sterke mate af van het uitgfitebeleid van parkeervergunningen en de mate waarin bezoekers het betaald parkeren willen en kunnen ontwijken.

Het uitwijkgedrag vanuit de gemeente Den Haag kan aanleiding zijn om in de Rijkswijkse buurten ook parkeermaatregelen te nemen. De gemeente Rijswijk wil voor het geval dat ook echt nodig is, zo snel mogelijk een parkeerplan klaar hebben liggen. Niets doen is naar verwachting geen optie. Het is meer de vraag wanneer, wat en waar. Draagvlak voor een parkeerplan is essentieel. Parkeerregulering en betaald parkeren waren in het verleden een gevoelig thema (Oud Rijswijk). 'Met Graumans' gaat het parkeerplan opstellen. Daarvoor wordt onder andere overlegd met een klankbordgroep.


| |