Projecten
Strategie en besluitvorming


2019, Gemeente Zeewolde, verkenning watertaxi

Verkenning, vervoer over water, strategie

2019, Gemeente Lelystad, Variantenstudie E-bikeroutes Airport

Fietsbeleid, duurzame mobiliteit, variantenstudie

2018, Gemeente Oisterwijk, evaluatie parkeerschijfzone

Parkeerbeleid, parkeeronderzoek, evaluatie

2018, CROW, proces mobiliteit en gebiedsontwikkeling

Mobiliteit, parkeren, duurzaamheid, strategie, proces

2017, Gemeente Medemblik, uitvoeringsplan parkeren

Parkeerbeleid, actualisatie, economische ontwikkeling, strategie, parkeergarage, haalbaarheid

2017, Hilversum, procesmanagement Stationsomgeving

Bereikbaarheid, draagvlak, besluitvorming, participatie

2016, Trendbureau Overijssel, trends en scenario's mobiliteit

Strategie, beleid, besluitvorming, visie

2016, Provincie Flevoland, haalbaarheid fietsbrug Zeewolde – Horst

Haalbaarheid, kosten-batenanalyse, verkenning

2016, Gemeente Oisterwijk, evaluatie gratis parkeren

Parkeerbeleid, evaluatie, parkeeronderzoek

2016, Gemeente Duiven, sanering verkeersborden

Verkeersveiligheid, kostenbesparing, straatbeeld

2016, Gemeente Wageningen, gebiedsvisie parkeren binnenstad-noord

Strategie, parkeerbeleid, parkeerbalans, parkeerexploitatie, organisatie

2016, Provincie Overijssel, bestuurlijke advisering A1

Strategie, besluitvorming

2016, Gemeente Papendrecht, beoordelen economische effecten parkeerscenario's

Parkeerbeleid, economische effecten, strategie

2015, Gemeente Cuijk, verkeersplan Katwijk

Leefbaarheid, sluipverkeer, verkeersplan, participatie, draagvlak, besluitvorming

2015, Gemeente Schiedam, herijking parkeerbeleid

Strategie, parkeerbeleid, besluitvorming

2015, Gemeente Oud-Beijerland, Herziening parkeerbeleid

Strategie, parkeerbeleid, binnenstad, participatie, besluitvorming, inspraak, economie

2015, Gemeente IJsselstein, Mobiliteitsagenda

Strategie, mobiliteitsbeleid, mobiliteitsagenda, besluitvorming

2015, Gemeente Loon op Zand, parkeervisie dorpshart Kaatsheuvel

Centrumontwikkeling, parkeernormen, parkeerbalans, parkeerregulering, economie, kwaliteit openbare ruimte

2015, Gemeente Oisterwijk, ontsluiting Pannenschuur

Verkeersplan, participatie, strategie

2014, Gemeente Oisterwijk, parkeerplan centrum

Parkeerbeleid, parkeerplan, parkeerstrategie, participatie

2014, RWS WVL, Truck Parking Behaviour

Vrachtverkeer, parkeren

2014, Gemeente Rijswijk, strategie parkeerregulering

Parkeerbeleid, strategie, participatie, draagvlak

2013, Gemeente Wageningen, parkeerplan binnenstad

Parkeerbeleid, strategie, participatie, het Nieuwe Parkeren, Parkeerverwijzing, Parkeernormen

2013, Gemeente Heusden, verkenning toekomst parkeerbeleid

Parkeerbeleid, strategie, draagvlak

2013, Regio Rivierenland, strategie aanpak A15

Strategie, partnership, hoofdwegennet

2013, KPVV-Spark, Parkeerwijzer Parkeren en RO/Grondbeleid

Parkeerbeleid, het Nieuwe Parkeren, Gebiedsontwikkeling

2013, Gemeente Medemblik, Parkeervisie

Parkeerbeleid, strategie, centrumontwikkeling, toerisme, evenementen, parkeernota, parkeernormen, participatie

2012, Gemeente Wageningen, consultatie Mobiliteitsvisie

Consultatie, communicatie, participatie, besluitvorming

2012, Gemeente IJsselstein, beoordelingsmethodiek parkeerdruk

Parkeren, parkeerbeleid, toetsingskader

2012, Gemeente Zaanstad, verkeersplan stadscentrum Zaandam

Economie, bereikbaarheid, openbare ruimte, mobiliteitsgedrag, haalbaarheid, financiën

2012, Provincie Overijssel, Aanpak A1

Hoofdwegennet, mobiliteitsbeleid, strategie, financiën, besluitvorming

Strategie en besluitvorming


2014, Gemeente Oisterwijk, parkeerplan centrum

Parkeerbeleid, parkeerplan, parkeerstrategie, participatie




'Met Graumans actualiseert het parkeerbeleid voor het centrum van Oisterwijk. De actualisatie bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. Het evalueren van het parkeerbeleid volgens de ‘Parkeerbeleidsvisie Oisterwijk 2006’.
  2. Het beoordelen van knelpunten en verbetermogelijkheden in het gebied met betaald parkeren.
  3. Het beoordelen van knelpunten en verbetermogelijkheden in het gebied dat direct grenst aan het gebied met betaald parkeren.
  4. De samenhang in beeld brengen met het economisch functioneren, de openbare ruimte, de leefbaarheid en de veiligheid.
  5. Het actualiseren van het parkeerbeleid indien de voorgaande punten daartoe aanleiding geven.

 

'Met Graumans' heeft een pakket van maatregelen ontwikkeld. Om de parkeeroverlast in de woonstraten te verminderen, worden enkele parkeerterrein omgezet van betaald parkeren in gratis parkeren. Indien dit voldoende effect heeft, is uitbreiding van de parkeerregulering niet nodig. De parkeerduurbeperking (betaald parkeren) in het centrumgebied wordt opgeheven en om de klantenbinding te vergroten wordt het tarief van een dagkaart verlaagd en worden er parkeerbundels uitgegeven.


| |